Työhyvinvointi-messut

Työelämän superviikko tarjoaa asiantuntemusta syyskuussa Tampereella

Tiedote  01.09.2022

Tampereen Messu- ja Urheilukeskus täyttyy monipuolisesta työelämästä syyskuun puolivälissä. Turvallisuus- ja henkilösuojainalan kansainvälinen ammattimessutapahtuma EuroSafety sekä työkyvyn ja työhyvinvoinnin ammattimessut Työhyvinvointi järjestetään 13.–15. syyskuuta 2022. Kokonaisuus täydentyy kahden päivän mitalta, kun elintarviketeollisuuden ammattimessut Elintarviketeollisuus sekä sisälogistiikan ammattimessut Logistiikka saavat sijansa 14.–15. syyskuuta. Merkittävien kohtaamisten kruunuksi messuilla koetaan huikaisevaa ohjelmaa. Akkreditoituminen ja maksuton rekisteröityminen työelämän superviikolle ovat avoinna.

Työelämän superviikko tarjoaa syyskuussa kattauksen työhyvinvointia, turvaa, logistiikkaa sekä elintarviketeollisuuden uusimpia herkkuja. Sisäänpääsy messunelikkoon on maksutonta rekisteröitymällä.

Suojaa, turvaa ja työhyvinvointia

Kansainvälinen turvallisuusalan ykköstapahtuma, Pohjoismaiden laajimmat henkilönsuojainalan messut EuroSafety kutsuu kohtaamaan, verkostoitumaan ja kouluttautumaan, turvallisesti ja toimivasti. Kolmipäiväinen messutapahtuma kattaa turvallisuuden ja riskienhallinnan, uusimpien suojainten sekä älyratkaisujen kokonaisuuden, luennoitsijoinaan muun muassa Madventures-kaksikko Riku Rantala ja Tunna Milonoff sekä Duudsonien Jarppi Leppälä. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä STYL – Suomen Työturvallisuuden Liitto ry:n kanssa. Tutustu ohjelmaan: eurosafety.fi/fi/kavijalle/#tab-program.

Työkyvyn ja työhyvinvoinnin Työhyvinvointi-messut syventyy vuorovaikutukseen, näkökulminaan työn murros, merkityksellisyys ja kulttuuri. Ihmisellisen työelämän tapahtuma nostaa esiin ajankohtaisia työelämäkysymyksiä, luo alustan kohtaamisille sekä tarjoaa mahdollisuuksia ja ratkaisuja. Ennennäkemätön ohjelmakattaus puhujinaan muun muassa mestarivalmentaja Jukka Jalonen, toimittaja Niclas Wancke ja mielenvalmentaja Varpu Hintsanen, kruunaa kohtaamisten kokemuksen, jota rakennamme kaikki yhdessä. Tapahtuman pääyhteistyökumppaneina toimivat Työterveyslaitos, keskinäinen vakuutusyhtiö Fennia, työeläkeyhtiö Elo sekä Rastor-instituutti. Tutustu ohjelmaan: tyohyvinvointimessut.fi/fi/kavijalle/#tab-program

Energiakriisi, raaka-ainetoimitukset ja sisälogistiikan joustavuus puhututtavat

Elintarviketeollisuus-messut keskittyy ohjelmassaan muun muassa alaa horjuttavaan energian ja raaka-aineiden hintojen nousukamppailuun. Kuinka hintakriisi vaikuttaa elintarvikeyrityksiin ja edelleen kuluttajien käyttäytymiseen? Messuteema vastuullisuus nousee valokeilaan Valion asiantuntijapuheenvuorossa, kun yrityksen Head of Packaging Juhana Pilkama valottaa pääyhteistyökumppanin pakkauskehityksen tulevaisuutta. Nordic Umami Companyn perustaja Reetta Kivelä inspiroi ammattilaisia kysymyksellään, miksi ruokainnovaatioita tarvitaan. Lihakeskusliitto ry palkitsee saunapalvin pelastusoperaation sankareita ja leipomoalan SM-joukkuekilpailussa ratkotaan maan parhaat leipuri-kondiittorit. Tutustu ohjelmaan: elintarviketeollisuus.fi/fi/kavijalle/#tab-program.

Joustavan sisälogistiikan kehitys, teollisuuden automaation uudet avaukset ja automatisoidut järjestelmät puhututtavat Logistiikka-messujen kävijöitä. LOGY ry palkitsee Sisälogistiikan innovaatiopalkinnolla yrityksen, joka on edistänyt kotimaisen sisälogistiikan kehittymistä ja innovaatiotyötä. LIMOWA ry:n kokonaisuudessa sisälogistiikan, teollisuuden logistiikan ja ruuan verkkokaupan joustavauutta edistävät yritykset tuovat oman tietotaitonsa kävijöiden kuultaviksi mielenkiintoisten case-esimerkkien kautta. Esimerkiksi Dimalog Oy:n Jouni Mononen kertoo ketterästä materiaalin käsittelystä mobiiliroboteilla, Johannes Huuskonen esittelee Vaisalan tehtaan sisälogistiikan automatisointia ja Block Store Groupin Juha Maijala avaa miehittämättömän myymälän ovia. Tutustu ohjelmaan: logistiikkamessut.fi/fi/kavijalle/#tab-program.

Median akkreditoituminen on avoinna

Syyskuun messunelikon akkreditoituminen on avoinna. Yhdellä akkreditoinnilla on mahdollisuus osallistua jokaiseen yhtäaikaiseen tapahtumaan; 13.–15.9. EuroSafety eurosafety.fi/fi/messuinfo/medialle/ ja Työhyvinvointi tyohyvinvointimessut.fi/fi/messuinfo/medialle/ sekä 14.–15.9. Elintarviketeollisuus elintarviketeollisuus.fi/fi/messuinfo/medialle/ ja Logistiikka logistiikkamessut.fi/fi/messuinfo/medialle/.

Työelämän superviikko koetaan syyskuussa Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa. Kansainvälinen turvallisuusalan ammattitapahtuma ja henkilösuojainalan messut EuroSafety sekä työkyvyn ja työhyvinvoinnin ammattimessutapahtuma Työhyvinvointi järjestetään 13.–15. syyskuuta 2022. Elintarviketeollisuusalan kansainvälinen Elintarviketeollisuus sekä sisälogistiikan ammattimessut Logistiikka järjestään 14.–15.9.2022.

LISÄTIEDOT: eurosafety.fi #eurosafety #safeandsound  tyohyvinvointimessut.fi/fi/ #työhyvinvointi #ihmisellistätyöelämää elintarviketeollisuus.fi/fi/ #elintarviketeollisuus ja logistiikkamessut.fi/fi/ #logistiikka
Tampereen Messut -konserni, tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
EuroSafety ja Työhyvinvointi
Jani Maja, myyntijohtaja, projektipäällikkö, p. 050 356 1325